O mnie

Moje zdjęcie
"Pisanie naszą pasją" to blog skupiający uczniów SP43 w Bytomiu. Spotykamy się regularnie we wtorki w sali nr 6 na 8 godzinie lekcyjnej - na zajęciach literackich, prowadzonych przez p. Ewę Świąc, Piszemy, czytamy, komentujemy - bardzo krytycznie;) Lubimy różnorodność - wiersze i opowiadania, humor i grozę. ZAPRASZAMY!

niedziela, 26 marca 2017

Pudełko, szkatułka. A może nie.




Zuzanna Thiemel, 5b


Szkatułka


Gdy wchodziłam dziś do szkoły, zauważyłam czerwone pudełko. Wychylało się zza czerwonego jak ogień muru. Podeszłam, aby zobaczyć co to. Lecz nagle ktoś krzyknął. Odwróciłam się, nikogo nie było. Gdy znów spojrzałam w stronę szkatułki, nie było jej. Pomyślałam, ze pewnie mi się przewidziało i wróciłam do szkoły. W szatni było pusto.
Było po dzwonku. Gdy już zamykałam szafkę, usłyszałam szelest. Spojrzałam. Okno było zamknięte, więc to na pewno nie wiatr szeleścił liśćmi. 

Zobaczyłam, że coś porusza się na szafce. Było to coś czerwonego, tak samo czerwonego jak to pudełko. Ale to przecież niemożliwe. Poza tym nie jestem zbyt wysoka, więc nie widziałam tego za dobrze. Ale jednego byłam pewna, ma taki sam kolor jak skrzynka.

Nie zastanawiając się długo, postanowiłam zostawić myśli i wrócić do świata rzeczywistego czyli na lekcje.

Pisaliśmy sprawdzian. Nie znałam większości odpowiedzi, dlatego wpatrywałam się w okno z nadzieją na pomoc. Po chwili coś kwadratowego wpełzło na jezdnię. Było czerwone. Wtedy już na 100% wiedziałam, że to pudełko zza muru!

 Nagle pudełko zaczęło przechodzić przez ulicę. I pewnie wpełzłoby na szkolny parapet, gdyby na środku drogi nie przejechałoby go auto. Po skrzynce zostały same odłamki.
Gdy zastanawiałam się, co się tu właśnie wydarzyło, ze szczątków  pudełka ułożył się napis: Miałaś szczęście, Natalia!

Do dziś myślę o tym zdarzeniu. Mam 21 lat.



Jakub Cisowski, 4b


Tajemnicza skrzynka


Z tajemniczej skrzynki może wyfrunąć wszystko. Tęcza albo jednorożec. 
Może jest w niej chochlik mały. A może  są tam zdrapki za milion złotych? 
W skrzynce mogą kryć się letnie kwiaty. 
Może jest wehikułem czasu? 
Może kryje pieniądze klasowe a może listy sprzed lat?  
Może zabawki albo owoce laskowe?
Nic nie wiemy o tej skrzynce. 






Maksymilian Pleszczyński, 4b

Tajemnicza, ale i zdradliwa skrzynka

Leży na półce. Ma złoty zamek. Barwy ciemne jak mrok 
i czerwone jak krew. Na środku - ciekawy wzór: oczy? nogi? nos?
W ramce wzory białe jak śnieg.  Na rogach spiczastych jaskrawe barwy.
 Kwaśna  pomarańcza i czerwień. Szkoda, że nie widać, co kryje...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz